"

ponedjeljak, 23. studenoga 2015.

RATNA TORTA, KOLAČ IZ DJETINJSTVA

kolac-ratna-torta









Na prvu naziv ove torte mi se nije baš svidio, u stvari ne znam kako da se izrazim, možda da pričam o kolaču, jer izgledom podsjeća na Mađaricu, hm. Kako god, ovaj kolač svakako ima meni lijepu priču koja traje dugo, dugo vremena. Dok sam bila još mala moja baka ga je znala često praviti, a kako sam nasljedila njenu bilježnicu, bilo je vrijeme da ga i sama isprobam u svojoj kuhinji. Dobila sam čak informaciju da je neki zovu Karamel pita, mada je ja takvu ne poznam, nego kao Ratna torta, i iz tog razloga ću je tako i ostaviti. Dakle, da kažem po koju i o detaljima kolača. Definitivno sam oduševljena sa korama koje sam dobila, fantastično razvlačenje, pečenje, slaganje i to sve bez problema pucanja, a opet tako tanke da kroz kore možete vidjeti šare na stoljnjaku. Moram priznati da nisam još isprobala napraviti domaće Rozen kore, ali ove možete bez problema koristiti kao zamjenu, svakako su ukusnije od kupovnih, a iste su debljine. Palo mi je na pamet da sam naziv Ratna torta ima veze sa time što su namirnice dosta pristupačne, tako da se svakako isplati napraviti ovaj kolač. Odmah na početku recepta malo sam zastala kada sam pročitala da ide ledeni kvasac, ali to su prije upotrebljavale naše bake, navodno da se moglo nabaviti i u ljekarnama. Kako ledeni kvasac nisam mogla pronaći ja sam kao zamjenu koristila prašak za pecivo. Kažu da ledeni kvasac upotrebljavaju licitari za licitarska srca, tako da se vjerovatno negdje može nabaviti u većim količinama, jer tijesto od toga dobije posebnu kvalitetu prhkost, prozračnost. Glazuru sam dodala po svome izboru, mada je nema u receptu, tako da ju možete po želji završiti sa filom. Da ne duljim previše pogledajte kako sam ja to sve pripremila.



SASTOJCI

KORE:
12 žlica mlijeka
7 žlica šećera
2 jaja
8 žlica rastopljene svinjske masti
1 prašak za pecivo
400 gr brašna
FIL:
250 gr šećera
800 ml mlijeka
5 žlica brašna
1 rebro čokolade (koristila sam od 200 gr čokolade)
125 gr margarina
ČOKOLADNA GLAZURA:
100 gr čokolade
80 gr margarina
SUPER TANKE KORE, SLIČNO ROZEN KORAMA

1. Brašno pomiješajte sa praškom za pecivo.
2. Dodajte šećer, jaja, mlijeko i rastopljenju mast, sve izmjesite.

tijesto sa masti

3. Dobiveno tijesto podjelite na 5 jednakih dijelova.

loptice tijesta

4. Na masnom papiru razvaljajte tijesto, koje ćete razvaljati bez problema, možete oklagiju (valjak ) lagano namastiti, moja veličina tijesta je ispala 27×33 cm.

razvlačenje tijesta rukama

5. Zajedno sa papirom prebacite na preokrenutu tepsiju.
6. Pecite u zagrijanoj rerni na 170 stupnjeva oko 5 minuta ovisno o rerni, pripazite da kore ostanu svijetle, brzo su gotove.

jedna kora

7. Nastavite postupak sa preostalim tijestom, tako da na kraju dobijete pet jednakih kora.
8. Moja preporuka bi bila da izvaljate sve kore i tek onda da ih pečete.

tanke kore za kolače
*pogledajte koliko su tanke ove kore:

list za kolače

KAKO SE FILUJE RATNA TORTA

1. Popržite šećer.

karmelizirani šećer

2. Brašno pjenjačom pomiješajte sa mlijekom.
3. U isprženo mlijeko dodajte pripremljeno mlijeko sa brašnom i na laganoj vatri čim budete mogli miješajte.
4. Pred kraj dodajte iskidanu čokoladu i miješajte dok se ne istopi, skinite sa vatre.
5. U mlako izribajte margarin i izmiksajte.

karamel krema

6. Još sa toplim premazujte kore.

mazanje kora

FINA ČOKOLADNA GLAZURA

1. Iskidajte čokoladu, te pomiješajte sa margarinom, kuhajte na pari, stalno miješajte.
2. Prelijte kolač sa toplom čokoladnom glazurom i ostavite da se ohladi.

fina čoko glazura

SAVJET:
1. Bilo bi dobro da Ratna torta prenoći u frižideru, da malo odstoji i tako se kore sjedine sa filom i omekane, reže se bez problema.

precizno rezani kolači

Da li vi imate neki kolač ili slasticu koja vas svaki put vraća u djetinjstvo?

iz bakine bilježnice

karamel pita

0 komentari